Anketa: Netradiční zkouškové

Asi nikdo z nás by na začátku akademického roku 2019/2020 nečekal, že zkouškové období v letním semestru proběhne netradičně dálkově. Kvůli epidemie koronaviru studenti nemohli docházet jak na obvyklou prezenční výuku do školy, tak ani na prezenční zkoušení. Díky moderním technologiím zkouškové období proběhlo na dálku. Z odpovědí členů redakce Sokolské33 se dozvíte, jak takové zkouškové období prožívali oni.

 Otázky:

1. Jak jsi letošní zkouškové vnímal/a? Byla pro tebe distanční forma zkoušení příjemnější než ta prezenční?

2. Potřeboval/a jsi na přípravu k zápočtům a zkouškám méně, nebo více času než obvykle?

3. Uvítal/a bys do budoucna zapojení distančního způsobu výuky nebo zkoušení do běžného studijního plánu?

Sisa Brišová, redaktorka

1. Oproti zimnému semestru som cítila veľké zmeny. Týkalo sa to nielen samovýučby, ktorá potrebovala omnoho viac času ako prezenčná, ale aj nedostatku motivácie si prednášku pozrieť online. Moje prvé pocity boli dobré, veď som predsa v pohodlí domova a pri online teste si môžem ležať v teplákoch na posteli. No potom, keď začali technické problémy, som zistila, že je to pre mňa viac stresujúce a pred každou skúškou alebo zápočtom som len dúfala, že mi to pôjde a nespôsobí mi to zbytočné stresy.

2. Na prípravu som potrebovala menej času, ako počas zimného semestra. Kedže som však človek, čo robí všetko na poslednú chvíľu, také prednášky z práva pre ekonómov alebo matematiky som musela napozerať v čo najkratšom čase, čo nebolo veľmi múdre.

3. Distančný spôsob výuky by som asi neuvítala. Ocenila by som však okamžité výsledky z testov, ako napríklad v Makroekonómii A, kde som hneď vedela, či sa môžem prihlásiť na skúšku alebo sa radšej začať tie vzorce učiť odznova.

Markéta Šindlerová, grafička

1. Nakonec to bylo příjemnější, protože to bylo o dost jednodušší.

2. Přípravě jsem věnovala stejné množství času, protože jsem ještě nevěděla, jaké distanční zkoušky budou. Na druhou stranu jsem nechodila na přednášky a cvičení a místo těch jsem se neučila, takže když to vezmu taky jako přípravu, tak jsem rozhodně přípravou strávila méně času.

3. Rozhodně! Už kvůli často zbytečnému ježdění. Mám to cca půl hodiny autem, ale jezdit kvůli 15 minutám zkoušky se mi často nechce. Taky bych nemusela dávat kvůli každé malé zkoušce dítě na hlídání, ale zvládla bych to s ním doma.

Jakub Koutný, redaktor

1. Letošní zkouškové bylo pro mě zatím asi nejvíc v pohodě zkouškové za celou dobu, co jsem na škole. Na přípravu bylo dost času a nemusel jsem se stresovat cestou do Ostravy, protože to mám z ruky. Nemusel jsem vstávat a vše se dalo v pohodě zvládnout z domu.

2. Času jsem potřeboval nakonec asi stejně, víceméně proto, že jsem kolikrát vstal a ještě před zkouškou jsem se učil, co to šlo.

3. Určitě, pomohlo by to hlavně dojíždějícím studentům, a zároveň u toho není tolik stresu, jako když musím sedět půl hodiny před zkouškou a čekat, až mě zavolají. Jeden předmět jsem navíc neudělal (opakovaný ze zimního semestru), protože tam byla nutnost dojet do Ostravy a na to jsem neměl chuť ani čas, navíc to byl jeden jediný předmět.

Jana Lomnančiková, editorka rubriky Studentum33, redaktorka

1. Vnímala jsem ho jako velký pokrok a test technické vybavenosti fakulty. Na druhou stranu to bylo stresující, právě proto, že technika mohla kdykoliv selhat. Mohl mi vypadnout internet, spadnout fakultní server nebo zaseknout se počítač. Také se mi stalo, že mi nešly kvůli chybě spojení se serverem nahrát vypracované listy. Ušetřila jsem však dost času, protože jsem nemusela nikam cestovat, bát se zpoždění nebo výluk. Očekávala jsem, že zkouška, kdy na tebe bude koukat zkoušející a zbytek studijní skupiny, bude nepříjemná, ale vlastně to bylo docela v pohodě, protože jsme měli co dělat, abychom napsali písemku včas, a nebyl čas na sebe nějak na „webce“ koukat nebo tak něco. Nezažila jsem ústní zkoušku přes LMS, ale nemyslím si, že by to bylo jinačí, než kdybych seděla tváří v tvář se zkoušejícím u něho v kanceláři. Krom technických problémů nemám k letošnímu zkouškovému co vytknout, líbila by se mi i ta možnost být zkoušen dálkově i do budoucna.

2. Nedokážu říct. Já jsem taková, že vše nechávám na poslední chvíli a učím se nárazově na zkoušky. Problém mi třeba dělal zápočet z financí, kdy jsem si myslela, že stačí ty výkazy jen proletět a vše bude ok. Kdybych se postupně připravovala, nemusela bych tyhle problémy řešit, ale finance, stejně jako matematika, prostě nejdou zkoncentrovat do 2 dnů před zápočtem a je třeba průběžně cvičit a počítat během semestru. Jinak materiálů byl dostatek a nevšimla jsem si, že by v jakékoliv zkoušce bylo něco, co nebylo v materiálech na LMS.

3. Určitě jo, všimla jsem si, že některé univerzity dělají i záznamy přednášek a dávají je buď na YouTube, nebo třeba na Merligno či interní univerzitní systém. Pamatuji si, že na začátku ročníku nám říkali, že prezentace budou na Merlingu, ale nezaregistrovala jsem, že by byly. Distanční forma zkoušení mi nevadí, někteří dojíždějící studenti by určitě uvítali, kdyby nemuseli na každou zkoušku dojet do školy, ale mohli by ji vykonat přes LMS a Teams. Sama jsem dojíždějící a ráda bych, kdybych nemusela na každou zkoušku jet do školy. Takové ty kombinované zkoušky bych nechala naživo a takové ty testové bych klidně nechala přes LMS. Distanční výuku bych ocenila třeba v letním semestru, kdy bývají už v květnu vedra a cesta do školy je velmi nepříjemná. Taky u zkouškového zimního semestru bych nechala možnost si vybrat. Pokud napadne hodně sněhu a mrzne, vlaky i autobusy mívají zpoždění a je náročné se dostat do školy.

Zdroj úvodní fotografie: Pixabay.com