Snadná cesta k placené praxi se Seznam.cz

Pro osm z deseti studentů je těžké získat placenou praxi při studiu. Téměř polovina věří, že jim v tom pomůže škola nebo učitelé. Tak dopadl průzkum společnosti Seznam.cz. Chcete být o krok napřed a najít si vhodnou praxi už teď? I letos je tady www.studentskakampan.cz, aby vám v tom pomohla.

Jak už jste si mohli přečíst v článku našeho redaktora Dana Pakšiho, Studentská kampaň od Seznam.cz přináší studentům možnost nechat se zaškolit od profesionálů a vytvořit v týmech reklamní kampaň vybrané firmě. Na ty nejúspěšnější pak čeká placená stáž přímo v Seznamu. Ekonomická fakulta VŠB – TU Ostrava je i letos hrdým partnerem soutěže. Zeptali jsme se tedy našich studentů, kteří se v předchozích letech zapojili, jak celá kampaň probíhala. Mnohým soutěž dokonce pomohla v uplatnění na trhu práce.

Každý týden jsme pravidelně docházeli do Seznamu ve Vítkovicích, kde nás školili právě pracovníci této firmy. Od nich jsme dostali budget na vytvoření PPC („platba za kliknutí” na reklamu, nástroj online marketingu, pozn. red.) kampaně a cenné rady, jak kampaň nastavit a vést,” popisuje studentka navazujícího programu Marketing a obchod Lucie Nohlová. Tým měl po dobu jednoho měsíce prostor na to, aby co nejefektivněji spravoval účet firmy na www.Sklik.cz.

Vše probíhá pod dohledem zkušených školitelů. „Měli jsme k dispozici PPC konzultanta, kterého jsme vždy mohli požádat o radu. Na prvních několika sezeních byla probrána teorie týkající se PPC a v závěru byl prostor pro optimalizaci našich účtů,” doplnil student Marketingu a obchodu Vít Bajgar.

Klienta provozujícího webové stránky si tým studentů zvolí sám. Pokud ale o soutěži uvažujete a stále nemáte vybranou firmu ani parťáky, co by do toho s vámi šli, nevěště hlavu. „Chápeme, že utvořit tým a sehnat klienta nemusí být pro studenty úplně jednoduché, proto jsme jim loni pomáhali vytvářet týmy a sehnali jsme z okolí i pár provozovatelů webů, kteří měli o účast zájem. Letos to máme v plánu podobně, uvidíme, kolik studentů bude mít o účast zájem,” popisuje fakultní koordinátor soutěže Ing. Vojtěch Klézl, Ph.D. Pomoc pedagogů si pochvaluje i účastnice Lucka Nohlová. „My jsme udělali to samé, a nakonec jsme spravovali reklamu pro web www.ostravskytrener.cz,” oceňuje.

Oficiální přihlašování týmů se spustí 5. února 2018.

Nabízí se otázka, jestli se skutečně vyplatí investovat část volného času a do soutěže jít. „Určitě bych Studentskou kampaň doporučila všem, které láká dnes tak oblíbené a žádané prostředí online marketingu. Jedna z mých kolegyň z týmu, která je dnes už absolventkou fakulty, si po skončení Studentské kampaně našla práci v oboru právě PPC reklam,” dodává Lucka Nohlová.

Vít Bajgar zase hodnotí kladně fakt, že samotnou soutěží to nekončí: „Přestože jsme nevyhráli, na e-mail nebo do Facebookové skupiny nám po ukončení kampaně nadále chodily zprávy od koordinátorky soutěže týkající se nabídek práce a stáží od partnerů Seznam.cz.”


Podle mého názoru jde o poměrně unikátní možnost. Studenti mohou získat zdarma cenné zkušenosti v oblasti tvorby a správy kampaní, které jsou v současné době zaměstnavateli velice ceněné. Stále více našich studentů a absolventů každoročně nachází práci v oblasti internetového marketingu. Kromě toho ale v rámci projektu běží celá řada školení, kde mohou studenti získat opět výhodu na trhu práce,” popisuje přínosy doktor Klézl.

To potvrzují i sami studenti a absolventi: „Účast v soutěži mi také pomohla při hledání zaměstnání po absolvovaní VŠ, jelikož jsem už měl nějakou zkušenost s PPC systémy,” říká absolvent oboru Marketingu a obchodu Patrik Koziel, který nyní pracuje ve firmě AdVisio.

Stále ještě váháte? Podívejte se na stránky Studentské kampaně a kontaktujte doktora Klézla, u kterého se můžete už teď nahlásit. Oficiální přihlašování týmů se pak spustí od 5. února 2018.

Fotografie: studentskakampan.cz