Spolupráce s firmou z oboru? K nezaplacení!

Většina studentů má v dnešní době nějakou brigádu. Ale kolik z nich pracuje v oboru, který studuje? Co nám může přinést spolupráce s firmou z praxe? Nejen mnoho nových zkušeností, ale také výhodu oproti spolužákům.

Jak co nejsnáze najít firmu z praxe a začít s ní spolupracovat? Využijte možnosti, které nabízí Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava! V dnešní době již každá katedra spolupracuje s několika firmami z oboru. Stačí pouze vykročit z davu, přihlásit do se programu některé ze společností a naučit se něco nového.

Každá zkušenost z praxe je k nezaplacení a poskytne tak nám, studentům, konkurenční výhodu. Po absolvování vysoké školy budeme zajímavější i pro další firmy, které tak uvidí, že jsme dělali něco při škole a navíc máme zkušenosti v daném oboru. Není jednoduché skloubit studium s prací, to si všichni uvědomujeme, ale jak pedagogové, tak společnosti, vycházejí vstříc a vše se dá naplánovat.

Spolupráce s Biddingtools

Jednou z firem, se kterou můžeme navázat spolupráci, je ostravská společnost Biddingtools, která již dlouhodobě spolupracuje s katedrou marketingu a obchodu. V letošním roce se vzájemnou spolupráci rozhodli povznést na novou úroveň. V rámci předmětu E-marketing měli studenti třetího ročníku možnost vyzkoušet si systém Bidding Manager, v upravené verzi jako hru Bidding[Manager] School.

Bidding[Manager] School je hra postavená na základech virtuálního e-shopu, který má neomezený budget. V rámci hry se studenti naučili vše o bidování (nastavení ceny za proklik, pozn. red.) na srovnávačích zboží, jako je Heureka a Zboží.cz. Cílem hry bylo inzerovat produkty a optimalizovat jejich inzerci po dobu 30 dní.

Bidding Manager je běžně využíván v praxi e-shopy, které chtějí mít pohromadě administrativu a správu jednotlivých srovnávačů zboží. E-shop tak má možnost porovnat si jednotlivé statistiky napříč všemi srovnávači.

Výsledky Bidding[Manager] School

Studenti měli možnost reálně sledovat, jak si na tom jejich e-shop stojí v porovnání se spolužáky. Nejlepší bideři byli po ukončení hry odměněni cenami od společnosti Biddingtools a partnera Seznam.cz. Výherkyní se stala Lucie Bezecná, která absolvovala marketingovou stáž u společnosti Biddingtools a využila tak veškeré zkušenosti, které zde získala. Deset nejlepších biderů se nyní může pyšnit certifikátem „Bider – TOP 10“.

Navíc si odnášejí cenné zkušenosti, které by pouhým studiem nezískali a jsou tak lépe připraveni na praxi, která je po ukončení školy čeká. A co vy? Jste taky připraveni na podobné výzvy?

 

Fotografie: Aneta Balčiráková