Státnice levou zadní i pravou přední

Zvýrazňovače sviští, kofein teče proudem, a přesto už hlava nezvládá? Nejobávanější období všech studentů posledních ročníků je tady. Ale nebojte, jsme v tom s vámi. A máme pro vás pár tipů, jak se do státnic nezbláznit. Zapojte všechny smysly a zafixujte si materiál zábavným způsobem!

Na tento recept potřebujete: jeden pár uší, pár očí, pravou nebo levou ruku, nos a chuťové buňky.

Nastražte uši

Přistihli jste se, že už potřetí za hodinu kontrolujete, jestli se náhodou nezměnil stav vaší ledničky? A pro jistotu zajdete i nakoupit a uklidit koupelnu? Na tyto prokrastinační chvíle je super se vyzbrojit a pustit si kapitolu do sluchátek. Stáhněte si appku Voice Aloud Reader a nechte si PDF s materiálem předčítat přímo do uší!

Vůně všech kapitol

Stále dokola opakujete ty samé vzorce, ale mozek si už chytá bronz u moře? Vystřídejte všechny smysly včetně čichu. Takové ROI s vůní skořice se hned bude pamatovat lépe! A co třeba vanilkový EBIT? Výzkumné studie prokazují, že vybrané vůně pomáhají zvládnout stres, zlepšit koncentraci a ze všech smyslů nejvíc podporují právě dlouhodobou paměť. Voňavým superhrdinou je v tomhle rozmarýn, který podle studií pozitivně působí na biochemické procesy ovlivňující paměť.

Jděte na to okatě

Oči jsou nejdůležitějším smyslem při učení. Stejně tak jsou ale smyslem, který rád svádí k prokrastinaci. Zkuste je trochu obelstít – než zase budete kontrolovat novinky na sociálních sítích, dejte si jako widget na plochu svého telefonu lísteček se záchytnými body dané kapitoly. To samé můžete udělat i na notebooku, anebo ve fyzické podobě třeba na sporáku, v ledničce nebo na dveřích od záchodu!

A je vymalováno!

Zvýrazňovače jsou fajn, ale co takové obrázky vedle multiplikátorů? A nepotřebujete k tomu ani výtvarné nadání, stačí třeba nakreslit menší znak (a vulgárnosti se taky meze nekladou). Každou podkapitolu si pak snáze spojíte s daným symbolem. Navíc je prokázáno, že ručně psaný (i kreslený) text pomůže v zafixování učiva. Na zopakování si vytvořte menší taháčky a vypíchněte top deset bodů z každé kapitoly.

Učení prochází žaludkem

Na vaření prostě není čas. Pedagogové z lékařských fakult se ale shodují, že při zvýšené psychické zátěži jsou pro tělo nejlepší jídla s obsahem jednoduchých cukrů, především ovoce, které nezpůsobí následnou únavu jako v případě tuků, bílkovin a škrobů. Budete se cítit svěžeji a hlava se vám za to odmění. Fandíte energy drinkům? Ty sice zahání únavu, ale nepomáhají v dlouhodobější koncentraci. Na tu je lepší například zelený čaj nebo maté. A nezapomeňte na dostatek hořčíku a omega-3 mastných kyselin, které nastartují všechna kolečka v hlavě. Pijte magnesku a zobněte vlašské ořechy nebo chia semínka – ty jednoduše přisypete do svého oblíbeného jídla.

A rada na závěr? Pevné nervy a chladnou hlavu! Hodně štěstí u letošních státnic vám přeje Sokolská33.